Op deze pagina leg ik je uit wat je kunt doen met TinyTap en zie je welke spellen ik allemaal heb gemaakt.
Er zijn heel veel verschillende leerzame apps, maar hoe leuk is het dat kinderen nu een spelletje krijgen van hun eigen leerkracht. Met de app Tinytap kun je spelletjes maken voor je klas. Uiteraard is het ook mogelijk om spellen te delen die al gemaakt zijn door andere leerkrachten. In deze blog laat ik je zien wat je allemaal kunt met Tinytap.
In deze video leg ik uit hoe Tinytap werkt
Om een eigen spel te maken heb je de app nodig (je kunt nu sinds kort ook in de Chrome browser een spel maken via de TinyTap website, maar hier heb ik nog geen ervaring mee). Deze is zowel voor Android als de iPad beschikbaar. De spelletjes kunnen wel op ieder apparaat gespeeld worden, dus ook telefoons, computers en digiborden.
Download TinyTap voor iPad: https://apps.apple.com/us/app/tinytap-kids-learning-games/id493868874
Download TinyTap voor Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=tinytap.kids.learning.games&hl=nl
Stap 2: Maak een leerkracht account aan
Ga naar de website van TinyTap.it en maak een leerkracht account aan.
Stap 3: Bekijk spellen van andere leerkrachten
Je kunt daarna direct spelletjes spelen die door andere leerkrachten zijn gemaakt. De spellen kun je rangschikken op leeftijd en taal. Speel een aantal spellen om te zien wat er mogelijk is.
Stap 4: Maak je eigen spel
Je kunt nu je eigen spel gaan maken in de app. Natuurlijk is het belangrijk dat je bedenkt welk thema en welk doel het spel heeft. Afbeeldingen kun je zowel vinden in de app als op internet. Ook kun je je eigen foto’s invoegen. Je mag geen foto’s van boeken invoegen! In de video laat ik zien hoe je eenvoudig een eigen spel maakt:
In onderstaande video leg ik uit waar je gratis stockafbeeldingen kunt vinden:
Stap 5: Deel het spel met je leerlingen
Zodra het spel klaar is kun je het spel delen met kinderen.

Delen via een link: Ga naar de website http://www.tinytap.it en log in. Je kunt nu naar je spel gaan en deze delen via de link die bovenin het scherm staat. Zodra leerlingen op de link klikken kunnen zij het spel gaan spelen.