Elke dag deel ik een tip op mijn instagrampagina. Op deze pagina kan je de apps eenvoudig downloaden.


Vrijdag 22 juni 2018

Rijmen maar

Rijmen maar, is een applicatie om met verschillende woorden te leren rijmen. In deze applicatie zitten meer dan 90 verschillende woorden, waarmee de kinderen kunnen leren rijmen. Deze rijmwoorden komen op verschillende manieren en in verschillende spelletjes aanbod. De kinderen kunnen leren rijmen door het rijmwoord te kiezen, het woord wat niet rijmt de selecteren, rijmwoorden te verbinden of een memorie te spelen met rijmwoorden.

In deze app zitten:
– >90 rijmwoorden
– Auditieve ondersteuning
– Visuele ondersteuning
– Volledig zelfsturend voor kinderen


Donderdag 21 juni 2018

Mini U logic

400x400bb-33.jpg

Het spel Logic is een fantastische educatieve ondersteuning voor uw jonge kind. Het maakt het leren van kleuren en vormen eenvoudig, en het helpt ze om gelijke vormen (figuren) en kleuren te vinden, in een uitdagend maar leuk format. Terwijl ze groeien en ontwikkelen, kan uw kind plezier maken met afbeeldingen, letters en cijfers. Logic is een 5-in-1 spel met gerelateerde activiteiten die u in staat stellen om uw kind te helpen zijn begrijpend vermogen en besluitvaardigheid te vergroten.
Een unieke eigenschap van Logic stelt u in staat om de taal te kiezen waarin het spel wordt gesproken. Wanneer u een match maakt in welk spel dan ook, zal Logic de kleur, de vorm (of beide) of het cijfer uitspreken in de door u gekozen taal. U kind kan woorden en spelling van een andere taal leren – Engels, Spaans, Frans, Russisch en Oekraïens. De spreker is een native speaker van die taal (niet computer gegeneerd), en de uitspraak is duidelijk en begrijpbaar. Het spel zal in eerste instantie in de standaard iPad taal laden en daarna kunt u de taalinstelling van het spel veranderen, zodat uw kind kan leren hoe de kleur, vorm, afbeelding of cijfer in een ander taal genoemd wordt.

Logic is beschikbaar in 2 versies, de volledige (zoals hier beschreven) en een light versie die gratis is, maar alleen de Colors en Figures spellen bevat, en de enige beschikbare taal is Engels.

Logic’s eigenschappen:

* 5 Hoofdspellen, Colors, Numbers, Letters, Pictures en Figures, en elk spel heeft verschillende levels.

* Logic heeft 10 geometrische vormen die uw kind helpen om vormen te leren. Het bevat 10 kleuren om uw kind de kleuren en hun naam in de door u gekozen taal te leren. Het bevat cijfers en collecties om uw kind wiskunde en deductieve redenering te leren. Het kan helpen om uw kind (en u) de basis eigenschappen van andere talen te leren.

* Alle spelletjes in Logic zijn keer-op-keer opnieuw speelbaar. Elke keel als u een spel start dan is de positie van de tegels anders, zodat elk spel anders is dan het vorige. Dit zorgt ervoor dat uw kind moet nadenken bij het spelen van het spel.

* Het spel Colors laat uw kind 10 gekleurde tegels vergelijken, bij een goede match zien ze de naam van de kleur in de door u gekozen taal.

* Het spel Letters laat 10 letters van het alfabet tegelijkertijd zien, die uw kind moet gaan vergelijken. Elk spel Letters dat u opent, toont 10 nieuwe letters die willekeurig worden geselecteerd. Uw kind kan de letters ten eerste gaan matchen op basis van de vorm en als ze ouder worden ook op kleur.

* Figures laat uw kind vergelijkingen maken op basis van kleuren, maar ook op vormen, zoals driehoeken, diamanten en sterren.

* Het spel Numbers helpt uw kind zijn wiskundige, logische en leesvaardigheden te ontwikkelen.
-Met 10 genummerde tegels of vierkanten is het doel om een genummerde tegel te koppelen aan een andere groep tegels, elk met een aantal stippen die overeenkomen met het cijfer in de tegel uit de eerste set.
-Uw kind zal het cijfer in de tegel lezen, en kiest de tegel met het correcte aantal stippen.
-Uw kind leert tellen, sets en collecties, en cijfers zonder dat ze door hebben dat ze daarmee bezig zijn.

* Het spel Pictures zal uw kind testen op het gebied van deductieve eigenschappen. Het is een spel gebaseerd op kleuren en vormen, maar de vormen en kleuren zijn niet van tevoren aan elkaar gekoppeld. In plaats daarvan moet het kind naar een tegel met een afbeelding kijken, en uitzoeken welke vorm er te zien is en welke kleur deze heeft, om een gelijke tegel te vinden. Uw kind zal dit uitdagend vinden, maar niet moeilijk omdat ze hier hun analytische vaardigheden mee ontwikkelen.

available-in-app-store


Woensdag 20 juni 2018

Little houses

400x400bb-32.jpg

available-in-app-store

D90D94331E54D2005CC8CEE352FF98ECF639


Dinsdag 19 juni 2018

Postmans Codes Vol.1

400x400bb-31.jpg

Postmans Codes Vol.1 is ontworpen om kinderen in de computerwetenschap in de voorschoolse leeftijd te introduceren.
Kinderen leren belangrijke programmeringsconcepten, zoals algoritmisch denken, patroonherkenning, sequencing vaardigheden door spannende en uitdagende gameplay. Geprepareerd in een mooie 3D-spelwereld met 50 levels, met 3 individuele profielen

“Een van de beste leer-om-coden apps die we voor voorschoolse kinderen hebben gezien.” – ThemesKingdom
‘Voor ons als ouders was het belangrijk om te zien hoe kinderen de uitdaging kunnen ervaren en hoe ze erop reageren.’ – ICT-Hub

Belangrijkste kenmerken:
Basics van programmeren voor kinderen
50 uitdagende niveaus
Volg de voortgang van het kind – 3 individuele profielen.

Kinderen kunnen leren:
– Algoritmische denken
– Sequencing vaardigheid
– Patroonherkenning
– Control Flow Gebruik Conditional Logic
– Probleemoplossing
– Efficiënte programmering
– Voorwaardelijke verklaring
– Abstractie

En ‘soft skills’ zoals:
– Probleemoplossende vaardigheden
– Hoger niveau denkvaardigheden
– Kritische denkvaardigheden

Postmans Codes Vol.1 maken programmeren toegankelijker en leuk voor kinderen, ongeacht de vorige ervaring.

available-in-app-store


Maandag 18 juni 2018

Memo-game – MyFirstApps

400x400bb-30.jpg

Memo Game – het eerste memory spel met geluidsopname functie – is een spannende nieuwe versie van het klassieke memory spel. Bovenop de visuele geheugenvaardigheden die je ermee ontwikkelt, maakt een nieuw toegevoegde geluidsopname functie het mogelijk dat ouders en kinderen namen en geluiden kunnen toevoegen aan elk visueel beeld, waardoor kinderen naar meer dan 100 woorden kunnen luisteren met een vertrouwde stem en in hun eigen taal. De geluidsopname functie is zowel leuk als educatief.

Het spel bestaat uit verschillende platen, elk bord is voorzien van een ander thema, zoals voertuigen, eten en dieren. Het gebruik van de verschillende thema’s helpt ook de ontwikkeling van het vermogen tot categorisering . Het is ontworpen voor kinderen vanaf 3 jaar oud.

IMG_3FB88082FE4B-1.jpeg

HOE WERKT HET:

Voordat u begint met spelen is het sterk aan te raden om de geluidsopname functie te gebruiken. Om uw stem op te nemen en de verschillende beelden te benoemen, drukt u op het pictogram “opnemen” links onderaan. Wanneer u op het pictogram drukt, wordt er een opnamepaneel geopend. Om de naam of het geluid van elk beeld op te nemen, drukt u op het pictogram “opnemen” onder elk beeld. Ga na het benoemen van alle beelden terug naar het hoofdspeelbord.

Het spel is ontworpen voor twee spelers, maar het kan ook individueel gespeeld worden (een pictogram van een kleine man staat symbool voor de speler die aan de beurt is). Elk bord bestaat uit 12 paren met plaatjes die op zijn kop liggen. Elke speler raakt tijdens zijn beurt twee kaarten aan om een gelijk paar te vinden. Als er een paar is gevonden mag de speler doorspelen, zo niet, is de andere speler aan de beurt. Het doel van het spel is om de meeste paren te verzamelen.
available-in-app-store


Vrijdag 15 juni 2018

Froggipedia

400x400bb-14.jpg

Bekijk hier mijn special over AR en ontdek ook Froggipedia:

Schermafbeelding 2018-06-11 om 12.08.44

Uit de volkskrant: Voor liefhebbers van anatomie is er Froggipedia. De app tovert een kikker op je tafel en laat je hem van alle kanten bekijken. Ook krijgt de kijker een beeld van de ontwikkeling van eitje, via kikkervis, naar volwassen exemplaar. Het spectaculairst is de knop ‘ontleding’. Laagje voor laagje kan de virtuele kikker worden ontleed totdat hij al zijn organen prijsgeeft. Zo kan de echte kikker nog even zijn rondjes blijven zwemmen, terwijl de nieuwsgierige scholier wijzer wordt

available-in-app-store 


Donderdag 14 juni 2018

Quick math jr.

400x400bb-13.jpg

https://youtu.be/Qx-M6XKcSa4

Quick Math Jr. is ideaal voor kinderen tussen 3 – 7 jaar. De app leert terwijl kinderen spelen en past de moeilijkheidsgraad van vragen aan zodat een individuele speler altijd op een niveau speelt dat bij hem of haar past! Quick Math Jr. is van dezelfde makers als de bekroonde Quick Math-reeks en is een leuke manier om rekenvaardigheden en vertrouwen op te bouwen.

KENMERKEN
• Zes spelletjes die aansluiten op internationale curriculums voor rekenen, waaronder het Amerikaanse Common Core en het Australische National Curriculum
• Aanpasbare moeilijkheidsgraad zodat elke speler snel op het voor hem/haar juiste niveau zit
• Schrijf antwoorden rechtstreeks op het scherm! Geen meerkeuzeantwoorden meer, maar handgeschreven antwoorden. – Ontwerp je eigen monsters door nieuwe eigenschappen te verdienen en zie je creaties vervolgens in het spel terug!
• Onbeperkte spelersprofielen zodat apparaten gemakkelijk door meer mensen kunnen worden gebruikt
• Bekijk het rapport van uw kind en de vooruitgang via de app of via uw Apple Watch

EDUCATIEVE CONTENT
• Ontwikkel gevoel voor getallen
• Namen van getallen
• Oefen getallenreeksen tot en met 100
• Combineer getallennamen, getallen en hoeveelheden tot en met 30, inclusief nul – Modelleer getallen tot en met 20
• Subitizeer kleine verzamelingen objecten in dobbelsteenpatronen, rasters van tien vakjes en willekeurige rasters
• Subitizeer conceptueel grotere verzamelingen objecten in twee of meer dobbelsteenpatronen of rasters van tien vakjes
• Begin bij het tellen bij een ander getal dan één
• Tel verder bij een ander getal dan één
• Tel in stapjes van twee, drie, vijf en tien
• Tel verder en terug en sla stapjes over
• Oefen plaatswaarden door getallen samen te stellen tot en met 99 en gebruik hierbij 10-en en 1-en
• Zorg voor een gelijk gewicht aan beide kanten van de weegschaal
• Tel op en trek af van een verborgen uitkomst om hoofdrekenen, vooruit- en terugtellen te oefenen
• Reken eenvoudige optel- en aftreksommen uit tot en met 20
• Oefen het schrijven van cijfers

available-in-app-store 


Woensdag 13 juni 2018

Scratch jr.

400x400bb-12.jpg

https://youtu.be/qHsUQsD0fLM

ScratchJr is een programmeertaal voor beginners die aanmoedigt tot creativiteit en expressie en kinderen (van 5 jaar en ouder) in staat stelt hun eigen interactieve projecten te bedenken met behulp van programmeren. Met behulp van ScratchJr kunnen kinderen programmeerblokken aan elkaar vastklikken om karakters te laten bewegen, springen, dansen en zingen. Ze kunnen veranderingen aanbrengen in het uiterlijk van hun karakters, eigen achtergronden ontwerpen, hun eigen stem en geluiden toevoegen en zelfs foto’s van zichzelf – en vervolgens de programmeerblokken gebruiken om hun karakters tot leven te brengen.

ScratchJr werd geïnspireerd door de populaire programmeertaal Scratch (http://scratch.mit.edu), die wordt gebruikt door miljoenen jonge mensen (van 8 jaar en ouder) over de hele wereld. Wij hebben met ScratchJr een nieuwe interface en programmeertaal ontworpen die aansluiten bij het cognitieve, persoonlijke, sociale en emotionele ontwikkelingsniveau van jongere kinderen.

Wij zien programmeren (coderen) als een nieuw soort geletterdheid. Net als schrijven helpt programmeren je om je denken te structureren en uiting te geven aan je ideeën. In het verleden werd programmeren beschouwd als te moeilijk voor de meeste mensen. Maar wij denken, dat programmeren voor iedereen mogelijk is net als schrijven.

Terwijl jonge kinderen programmeren met ScratchJr leren ze hoe ze dingen kunnen ontwerpen en zichzelf kunnen uiten met behulp van de computer, in plaats van alleen maar te reageren op door anderen bedachte software. Kinderen leren stap\nvoor stap te denken, te onderzoeken hoe het zit met oorzaak en gevolg, en ze leren vaardigheden op het gebied van ontwerpen en problemen oplossen. Tegelijk leren ze binnen een zinvolle en motiverende context met rekenen en taal bezig te\nzijn. Kinderen die werken met ScratchJr leren niet alleen om te programmeren, maar programmeren ook om te leren.

ScratchJr is een samenwerking tussen de Developmental Technologies group aan Tufts University, de Lifelong Kindergarten group aan het MIT Media Lab, en de Playful Invention Company. Two Sigma leidde de implementatie van de Android versie van ScratchJr. Het grafisch ontwerp en de illustraties voor ScratchJr werden gemaakt door HvingtQuatre Company en Sarah Thomson.

Deze versie van ScratchJr werkt alleen op tablets van 7 inch of groter, met Android 4.2 (Jelly Bean) of hoger.

available-in-app-store 

D90D94331E54D2005CC8CEE352FF98ECF639

Download hier de gratis opdrachtkaarten:

Schermafbeelding 2018-06-13 om 08.28.37


Dinsdag 12 juni 2018

Toca builders

400x400bb-11.jpg

https://youtu.be/J1M2DHPAlVU

Dit creatieve bouwspel voor kinderen laat je een hele nieuwe wereld bouwen in een leuke app!

Als je je het kan voorstellen, kunnen zes Toca Builders het bouwen!

Sluit je aan bij je nieuwe Toca Builders-vrienden op een eiland ver weg en creëer een hele nieuwe wereld met blokken. Laat de bouwers springen, lopen, rollen en draaien om gebruik te maken van hun unieke vaardigheden en ze helpen je alles te bouwen wat je je maar kan voorstellen!

Toca Builders is een app voor kinderen die het leuk maakt om blokken te laten vallen, te spuiten, kapot te slaan en op te heffen om nieuwe voorwerpen te bouwen – Is het nu een huis, lamp of misschien een banaan?
Laten we beginnen met een aantal blokken te plaatsen.

ONTMOET DE BOUWERS!

Blox: Fantastisch in het laten vallen en kapotslaan van blokken
Cooper: Een fantastische schilder
Vex: Verbluffend goed in het stapelen van blokken
Stretch: Gespecialiseerd in het overal plaatsen van blokken
Connie: Geniet van het tillen en verplaatsen van blokken
Jum-Jum: Vindt verf spuiten fantastisch

De bouwers zorgen ervoor dat je je amuseert terwijl je je wereld creëert! Toca Builders is een nieuwe manier om dingen te creëren en te bewerken met blokken die de creativiteit en nieuwsgierigheid prikkelt. Met eenvoudige touchgebaren en unieke controles worden de bouwers tot leven gewekt en helpen ze een wereld creëren die enkel jij kan bedenken!

Druk op de back-toets om je wereld op te slaan. Je gaat terug naar het hoofdmenu en alles wat je hebt gemaakt, wordt opgeslagen. De snapshot-functie laat je op een eenvoudige manier een foto van je bouwwerken nemen die je met de wereld kan delen!

hoofdkenmerken van de Toca Boca app

• 6 superbouwers
• Bouw wat je wilt – laat vallen, spuit, til en sla kapot!
• Kleur elk individueel blok in zoals als je zelf wilt
• Unieke controle over de bouwers – draai, rol, richt en beweeg
• Automatisch opslaan garandeert dat je voortgang wordt opgeslagen
• Gebruik de snapshotfunctie om een ​​foto van je creatie te maken
• Eenvoudig te gebruiken app voor kinderen met een kindvriendelijke interface
• Ongelooflijke creatieve mogelijkheden
• Mooie originele graphics
• Geen regels, stress of tijdslimieten – speel zoals je wilt
• Geen reclame van derden
• Geen in-app aankopen

Bekijk ook mijn pagina over bouw apps voor gratis bouwvoorbeelden bij deze app:

App thema bouw-01

available-in-app-store 

D90D94331E54D2005CC8CEE352FF98ECF639


Maandag 11 juni 2018

Leesklas – Kleuteruniversiteit

400x400bb-10.jpg

https://youtu.be/XDBHo4RAxqA

De leesklas app is ontwikkeld door juf Marije en jufSanne en oefent spelenderwijs het leren lezen door middel van de volgende spellen:
-hakken en plakken van woorden
-woorden lezen
-zinnen lezen
-verhaaltjes lezen

Ook als kinderen nog niet kunnen lezen is deze app goed te gebruiken door de auditieve ondersteuning die wordt geboden. Hiermee ontwikkelen en vergroten kinderen hun woordenschat.

available-in-app-store 

D90D94331E54D2005CC8CEE352FF98ECF639


Vrijdag 8 juni 2018

400x400bb-5.jpg

Muiswerk Leesstart

Leesstart richt zich op leerlingen van groep 2 van het basisonderwijs en leerlingen die achterblijven bij lezen en spellen in hogere groepen van het basis- of speciale onderwijs. Doel van het programma is het onderzoeken en via gericht oefenen stimuleren van het fonologisch bewustzijn en de letterkennis. Er wordt dus niet alleen gediagnosticeerd. Het programma bevat ook een schat aan oefenmateriaal dat aansluit bij het ontwikkelingsniveau. Dat kan op school en thuis gebruikt worden om de beginnende geletterdheid van kinderen te ondersteunen en stimuleren. Er wordt aandacht besteed aan:

  1. Eindrijm: Welk plaatje rijmt op ‘dier’?
  2. Identificeren van beginfonemen: Wat begint met de ‘m’ van ‘muur’?
  3. Manipuleren met klanken: Als je de ‘l’ van ‘balk’ weglaat, dan krijg je …
  4. Samenvoegen van klanken: M-UI-S is ….
  5. Letterkennis: Waar zie je de ‘s’ van ‘sok’?

Door met rijmen en het manipuleren van klanken bezig te zijn, worden leer- lingen zich ervan bewust dat woorden uit klanken bestaan, en dat er verschil- len en overeenkomsten zijn tussen die klanken. Het op die manier ontwikkel- de foneembewustzijn ondersteunt de latere leesinstructie en kan voorkómendat er leesproblemen ontstaan. Het bewustzijn van de overeenkomsten en verschillen tussen klanken is een van de beste voorspellers van later leessuc- ces (Adams, 1990). Een goed ontwikkeld fonologische bewustzijn gekoppeld aan kennis van letters vergemakkelijkt in groep 3 het proces van beginnend lezen (decoderen), als letters aan klanken gekoppeld moeten worden om tot lezen en spellen te komen.

Het programma Leesstart werkt met honderden plaatjes en honderden professioneel ingesproken geluiden. Wat een plaatje voorstelt, wordt uitgesproken als de leerling met de muis over het plaatje gaat.

http://www.muiswerk.nl/vo/isk/leesstart

available-in-app-store 

D90D94331E54D2005CC8CEE352FF98ECF639


Donderdag 7 juni 2018

Getallen splitsen

400x400bb-4.jpg

– Het splitsen van getallen is de voornaamste rekenactiviteit in het eerste leerjaar en een belangrijke stap naar het vlot optellen en aftrekken.
– Zowel intoetsen als schrijven (automatische herkenning) van de oplossing is mogelijk. Gebruik van handschrift moedigt kinderen aan getallen netjes te schrijven.
– Hulpmiddelen voor leerkrachten: In de App settings kan het wissen, alsook het bekijken van andere sessies worden uitgeschakeld.
Dankzij het herhalen van dezelfde sessie (maar met andere naam) is het afnemen van een proef mogelijk, elke sessie wordt steeds bewaard.
– Extra functie enkel op de iPad versie: Voor beginnende kinderen kan het getal eerst visueel met de vinger worden gesplitst, wat het begrip en visualiseren van getallen splitsen vergemakkelijkt. Hierdoor kunnen kinderen in de derde kleuterklas er al mee beginnen, althans op voorwaarde dat getalbeelden en hoeveelheden tot 10 zijn gekend.

available-in-app-store


Woensdag 6 juni 2018

Easy Peasy  – Engels leren

De app helpt kinderen via verschillende oefeningen zoals ▶woordjes leren, ▶zinsopbouw en ▶grammatica maar ook ▶uitspraak en ▶fonetiek. Hun kennis wordt stap voor stap opgebouwd en uitgebreid. Bovendien kun je kaarten maken om te leren, wat de app een ideaal hulpmiddel bij schoollessen maakt.

400x400bb-9.jpg

available-in-app-store


Dinsdag 5 juni 2018

400x400bb-8.jpg

available-in-app-store


Maandag 4 juni 2018

Math Ninja AR

400x400bb-7.jpg

available-in-app-store


Vrijdag 1 juni 2018

iMindmap Kids

400x400bb-2.jpg

available-in-app-store


Donderdag 31 mei 2018

400x400bb.jpg

available-in-app-store

D90D94331E54D2005CC8CEE352FF98ECF639


Woensdag 30 mei 2018

https://meestersander.nl/2018/05/10/clapper-samen-ritmes-klappen-boven-de-ipad-cooperatieve-werkvorm-educatieve-app-tip/


Dinsdag 29 mei 2018

Bogga Vacation

400x400bb-5.jpg

available-in-app-store

D90D94331E54D2005CC8CEE352FF98ECF639


Maandag 28 mei 2018

Little zebra Shopper

400x400bb.jpg

D90D94331E54D2005CC8CEE352FF98ECF639

available-in-app-store


Zondag 27 mei 2018

App: Klein Politiebureau

download.jpeg

available-in-app-store

400x400bb.jpg

400x400bb-2.jpg

400x400bb-7.jpg

400x400bb-8.jpg

400x400bb-30.jpg

Advertenties