76. Osmo Coding + (Duo & Jam)
Met Coding leer je spelenderwijs de basisprincipes van het coderen/programmeren en los je problemen op. Zo leren kinderen om succesvol te zijn in een wereld die steeds digitaler wordt. Osmo Coding is de meest eenvoudige manier om jouw kind kennis te laten maken met coderen.
Doelgroep: Onderbouw / Middenbouw / Bovenbouw
Leerdoel: De basisbeginselen van het programmeren
Prijs: Gratis / € 0 t/m € 5,- / € 5,- of meer
77. Turtle Logic
Doelgroep: Onderbouw / Middenbouw / Bovenbouw
Leerdoel: Basis van het programmeren met pijlen
Prijs: Gratis / € 0 t/m € 5,- / € 5,- of meer
78. Scratch Jr.
Met ScratchJr leren jonge kinderen belangrijke nieuwe vaardigheden, wanneer ze hun eigen interactieve verhalen en spelletjes programmeren.
Door grafische programmeerblokken aan elkaar te verbinden kunnen kinderen karakters laten bewegen, springen, dansen en zingen. Tijdens dit proces leren kindern problemen op te lossen, projecten te ontwerpen en zichzelf creatief te uiten op de computer. Ook gebruiken ze rekenen en taal in een betekenisvolle en motiverende context en ontwikkelen zo reken- en taalvaardigheden. Met ScratchJr leren kinderen niet alleen om te programmeren; ze programmeren om te leren.
Doelgroep: Onderbouw / Middenbouw / Bovenbouw
Leerdoel: Programmeer je eigen verhaal
Prijs: Gratis / € 0 t/m € 5,- / € 5,- of meer
79. HopScotch
Met deze gratis app leren kinderen de beginselen van het programmeren en wordt het logisch denken gestimuleerd. Je kunt allerlei figuren kiezen en deze laten bewegen, dansen, lijnen laten tekenen etc. Ieder figuur kan weer iets anders doen.
Doelgroep: Onderbouw / Middenbouw / Bovenbouw
Leerdoel: Programmeer de figuren en maak je eigen spel
Prijs: Gratis / € 0 t/m € 5,- / € 5,- of meer
80. Swift Playgrounds
Met de vernieuwende iPad-app Swift Playgrounds leer je op een interactieve en leuke manier programmeren. Er is geen programmeerkennis nodig, dus ideaal voor als je net begint. Door puzzels op te lossen leer je de beginselen met Swift, een door Apple ontwikkelde programmeertaal waarmee professionals populaire apps maken. Ga daarna nieuwe uitdagingen aan die zijn bedacht door Apple en andere toonaangevende developers.
Doelgroep: Onderbouw / Middenbouw / Bovenbouw
Leerdoel: Leer de programmeertaal Swift
Prijs: Gratis / € 0 t/m € 5,- / € 5,- of meer
Download de top 100 poster
Nr. 36 t/m 50 – Wereldoriëntatie
Nr. 81 t/m 90 – Plusklas/uitdaging
Nr. 91 t/m 100 – Voor de leerkracht